Sibian.ro

15 Nov, 2008

Maioneza corporativă

Posted by: Sibian.ro In: Antropologhia|Sibiu

Îmi place cartierul meu; dintre toate cartierele în care m-am născut şi am copilărit şi am mers la şcoală e de departe cel mai simpatic. Pe lângă asta, mai am un viciu nasol: găsesc o plăcere dubioasă în a cumpara pufuleţi, ciocolata coca-cola şi alte porcării de la magazinele din cartier. Îmi ia cel puţin 10 minute să aleg nişte snacks-uri identic naturale, şi asta mă deconectează într-un fel.

Azi când eram într-una dintre promenadele astea pervertite prin malcomsib, mi-am dat seama de o chestie: lanţurile astea de magazine alimentare ne conduc efectiv vieţile. Da, ştiu, cam tarziu m-am prins, asta e, dar frate, m-a lovit serios!

Cu maioneza e treabă dificilă, cam la fel ca la ciorba de burtă, nu sunt două la fel. Dacă găseşti birtul care-o face bine, numa acolo mai mergi; aşa şi cu maioneză, am găsit un fel bun de maioneză şi pe altu nu mai pun gura. Adică nu mai manânc maioneză, pentru că la malcomisib nu se mai aduce maioneză din aia. Şi vă zic sincer, la situaţia de acum, nu mă simt în stare să mai investesc emoţional în alt brand de maioneză. Pur şi simplu nu mai pot. La fel am paţit acu vreo 2 saptămâni cu o cutie de prezervative.

Peste drum, ultimul (alt) magazin alimentar din cartier a falimentat, spaţiul e de închiriat şi mă aştept să apară o nouă bancă cu birouri curate, mobilă scumpă şi domniţe neexperimentate. Chioşcurile mici au falimentat demult, sau au fost închise de primărie, pentru că nu îşi permit lobby-ul de care beneficiază…să zicem curfur.

Între timp lanţurile mari de magazine ne dictează ce mâncam, ce bem, cum mirosim, cum ne f****

Red roses too … I see them blue.

6 Responses to "Maioneza corporativă"

1 | Jan

November 15th, 2008 at 10:06 pm

Avatar

Cam greu se prinde lumea pe la noi… problema insa e cea a magazinelor mici care nu au reusit sa-si fidelizeze clientii. Dupa o perioada in care hyper/superfuckingarketurile vor inghiti vor aparea alte branduri nisate.
Romanii nu au realizat inca puterea care o detin in momentul in care cumpara ceva. trebuie sa ne folosim de ea la maxim.

2 | Sibian.ro

November 15th, 2008 at 10:56 pm

Avatar

Nu prea vad cum ar fi putut sa s-i fidelizeze, nu cred ca e asa de romantic, aici batalia e numai pe preturi si astia micii n-au nici o sansa … nu ca le-as duce lipsa prea tare.

3 | cblaga

November 16th, 2008 at 1:17 pm

Avatar

magazinele de cartier tin de cultura romaneasca si nu vor disparea toate… consum prea mult timp si energie sa ma duc la supermarket cand pot lua piine din cartier si nu doar piine

4 | Mihai

November 17th, 2008 at 3:15 pm

Avatar

maioneza la borcan este de obicei un produs corporatist, lupta intre branduri, mai ales partea lor de promovare si distributie se lasa cu victime si supravietuitori, imi pare rau ca preferata ta nu a avut o pila la alcomsib. am patit-o si eu cu un rom, bun in salate de fructe si cu multe altele.

de produsele “brand” nu imi pare atat de rau cat imi pare rau de disparitia painii. mai eram noi, sibienii si secuii ramasi cu paine specifica locului, acum mai sunt doar secuii. bine, nu vreau sa intru in detalii, sa descriu un patron tipic de brutarie mica, din aia care mai facea paine de casa pe vatra. ma uit doar la ce mai gasesti acum: trei, patru mari producatori, ca brutarii nu le mai poti spune, care au acaparat piata(se pare ca au fost destul de mari sa reziste noilor cerinte de “fabrica de paine”) care scot produse industriale si atat. mai sunt si hypermarketurile cu produsele lor de panificatie, un fel de uniformizare a ofertei pe tara; nu mai gasesti, decat cu greu, o paine care sa aiba gustul si consistenta celei de casa, pe care o gaseai odinioara la noi. se pare ca au avut aceeasi soarta ca magazinasele si chioscurile de cartier, din pacate :(

hehe, ca alternativa, niciodata nu mi-a iesit maioneza atat de light si alba ca aia din borcane. dar nu-i timpul pierdut :D

5 | adela mohanu

November 18th, 2008 at 11:38 am

Avatar

Hai să fiu eu avocatul globalizării: îmi plac supermaketurile. Spre deosebire de călin, eu economisesc timp în magazinele mari, unde găsesc toate produsele de care am nevoie, inclusiv mărcile care m-au fidelizat. În plus, n-am timp de cumpărături o dată la două zile, aşa că o dată sau de două ori pe lună îmi rezerv două ore în care să pescuiesc de pe rafturi şamponul care nu-mi dă mătreaţă, detergentul eco-pack, baxul de apă plată care n-are gust de rugină, caşcavalul care n-are gust de plastic (asta-i mai complicat), mâncarea preferată a lui Bozică şi multe multe multe sortimente de ciocolată.

Iar chiflele proaspete de la anumite supermarketuri merg excelent cu unt şi ciocolată dimineaţa :D

6 | Sibian.ro

November 18th, 2008 at 12:58 pm

Avatar

hmmm

Calin: mi-e teama ca nu prea tin de traditia romaneasca (exista asa ceva?) – si din pacate majoritatea au disparut deja, asta si ziceam. Amazing fact from the block: fostul magazin de papuci a devenit: una bucata BCR, una bucata BRD, una bucata Transilvania, una bucata Redal (tot o mini-corportaie mascata in cofetarie).

Mihai: esti singurual care mi-a inteles durerea, era vorba de maioneza, si numai in al doilea rand de corporatii. PS: era la tub nu la borcan, nu pot sa sufar maioneza la borcan!

Adela: cu tine nici nu mai vorbesc, esti vanduta corporatiilor iudeo-masonice care planuiesc sa stabilieasca NOUA ORDINE MONDIALA. Cat te platesc ha? Cat? Si chiftele cu ciocolata mi se pare cea mai scarboasa combinatie, de cand mancam pepsi cu iaurt. Se vede ca esti vanduta, mananci orice, numai pentru ca-s la promotie.

Comentariu de la